Киевлянин написал(а):
..а кто его туда залил?..
сервисмены постарались

хороший движок расчитаный на смазку дегтем решили смазывать дорогим мотюлем.нехрен китайпром приучать к дорогим маслам и особенно к сервисменам.движок специально разрабатывался хондой чтоб служить вдали от цивилизации без смазки и без сервиса,потому его и приобрел чтоб не заморачиваться с уходом и поиском дорогих современных масел и запчасей
The CG125 was developed from the CB125 for third world markets. The CB was an overhead cam engine which revved more freely and had slightly more power than the CG125.[citation needed] There were many parts in common between the two - basically just the top end was different. One fault with many Honda OHC engines of that era (generally denoted CB), was that they had a tendency to wear the camshaft bearings if oil changes were skipped. The CG engine was developed specifically to address this problem (amongst others) as Honda realised that riders in developing countries performed little or no preventative maintenance. To make the bike more reliable with minimal servicing, the CG125 uses overhead valves with pushrods, a washable foam air filter, and fully encased chain guard.[2]
а у вас на скока знаю поступил в продажу капризный и требующий дорогих масел и постоянного ухода движок CB125

богатые страны могут себе позволить себе такую роскошь,заливать в бюджетную технику масла по 5-15 евро,в нищей европе стараються заливать масла подешевле в пределах 1-2 евро за литр

да и сервис в европе дорогой,намного проще ремонтировать движок при помощи кувалды и зубила,ну мне как знающему русский язык еще можно самый главный инструмет применять:D