Электрофак. Вопросы и ответы по электрике.

Palermo

Тру байкер
Регистрация
26 Апр 2013
Сообщения
3,813
Адрес
DP
Имя
Andrey
Мото
ybr-125
....... Это международный форум, пусть пишет на удобном ему языке, а google translator-ом пусть пользуется, тот, кто захочет прочитать......
Судя по ответам - никто так заморачиваться не хочет 🤣
 
Последнее редактирование:

kbplug

Интересующийся мото
Регистрация
31 Июл 2021
Сообщения
7
Мото
YBR125
Ну, если ты не заметил, это русскоязычный форум. Ты можешь у себя использовать google translator, а потом вставить сюда, если не можешь писать на русском.
Я разными буквами умею писать, ранее читал этот форум то у меня сложилось впечитление что это украинский и был он наверное на com.ua, но потом за форумом не следил так как вопросов к мотоциклу небыло, а теперь спомнил и полез шукать ответы.

По сути: АКБ стоит гривен 400, ради чего все эти танцы с бубном?
Я не дуже часто їжджу на мотоциклі і не хотів морочитися із акумулятором, так як він довго не ходить, а дрикнути кікстартером мені не складно. Якби я знав що станеться така ситуація то купив би акумулятор, або зібрав із літійзалізофосфатних елементів і нічого не думав би.

А тепер після ремонту комутатора він працює не так як раніше і я хотів би його відремонтувати, а потім розберуся із акумулятором.

Проблема в електриці тут комплексна, основна вина на регуляторі напруги. Я на китайській дельті без акумулятора постійно їздив і проблем ніяких не було.
 

sergiyar

Мотоциклист
Регистрация
23 Июн 2021
Сообщения
46
Адрес
Irpin, Kyiv region, UKRAINE
Имя
Sergii
Мото
Jianshe 125-6B
@kbplug ,
цікава історія!

Так в тому ж пості, на який ви посилаєтесь, автор пише, що ІС1 - лінійний регулятор напруги. А також, що він його успішно замінив на AM1117S 5V. Це не та інформація, яку ви шукаєте?

З іншого боку, якщо ви знову зберете схему на конденсаторах - де гарантія, що історія не повториться?
ІМХО, краще втулити будь-який аккум на 12В. Зовсім будь-який, якщо ви ним усе одно не користуєтеся, підійде навіть б/у довільного формату та міри зношеності - аби він працював як баласт.
Врешті, практика показує, що зручно мати більш-менш живий акум: і сторонню техніку (телефон, камера) на стоянці зарядити можна, і присвітити, якщо вночі десь на виїзді. Банально стояти на узбіччі безпечніше із включеними габаритами.
 

Antooon

Интересующийся мото
Регистрация
4 Авг 2021
Сообщения
1
Имя
w12344321w
Мото
Ямаха 125 ybr
У меня проблема спроводкой. То стрелка оборотов упадёт в ноль и вернётся то свет начинает моргать. Сзади на сто паре звук как будто контакты премыкаются но найти где проблема и какое реле за это отвечает не могу.
 

Palermo

Тру байкер
Регистрация
26 Апр 2013
Сообщения
3,813
Адрес
DP
Имя
Andrey
Мото
ybr-125
У меня проблема спроводкой. То стрелка оборотов упадёт в ноль и вернётся то свет начинает моргать. Сзади на сто паре звук как будто контакты премыкаются но найти где проблема и какое реле за это отвечает не могу.
Какое напряжение аккумулятора?
Похожие симптомы когда аккум кончился.
 

Thrash

Мотоциклист
Регистрация
29 Июн 2020
Сообщения
107
Адрес
48
Имя
Андрей
Мото
Yamaha ybr-125
Над стоп сигналом есть реле, разрешения запуска. Это реле собирает цепочку блокировок от подножки, сцеплении, нейтральной передачи и т.д. Это оно щёлкает.
И, возможно, что где то плохой контакт. Надо перебираться все пины. И ещё надо массы все смотреть.
На время поиска, можно искусственно подтянуть это реле и попробовать завести. Далее шевели проводку.
 

kbplug

Интересующийся мото
Регистрация
31 Июл 2021
Сообщения
7
Мото
YBR125
Так в тому ж пості, на який ви посилаєтесь, автор пише, що ІС1 - лінійний регулятор напруги. А також, що він його успішно замінив на AM1117S 5V. Це не та інформація, яку ви шукаєте?
Я розібрався. Мабуть:)
схема_комутатор.jpg
Лінійних регуляторів в світі є купа всяких, мене цікавила документація на ту мікросхему яка в комутаторі. Це лінійний регулятор напруги із функцією детектора напруги і резета мікроконтролера.
Марка S-875043BUP-ABBT2x

Документація: https://eu.mouser.com/datasheet/2/360/siis_s_a0001382948_1-2281939.pdf

Мікросхема вимірює напругу після себе і якщо вона нижча за норму то резетує контролер (норма 4,3В)

контроллер: CH47IUG

Виходить генератор із конденсаторами не може видавати стабільну напругу і в якийсь момент часу напруга просідає нижче норми і мікроконтролер зависає. Штатна мікросхема встигає перезавантажити контролер в такій ситуації і все працює.

Максимальна напруга на вході S-875043BUP-ABBT2x становить 26В при перевищенні цієї напруги вона мабуть і горить. Максимальна напруга на вході AM1117S становить 15В на мою думку це дуже малий запас мабуть краще використовувати 7805 там максимальна вхідна напруга 35В. Бо якщо десь відпаде провід від акумулятора, або щось схоже то вона відразу згорить.

Я не знайшов де можна купити S-875043BUP-ABBT2x тому є думка замінити її на 7805 , функцію резета зробити на окремій мікросхемі щось типу отакої: MCP111-450E/TO, але ще не розібрався з виходом.
 

zwitch

Интересующийся мото
Регистрация
7 Июл 2020
Сообщения
13
Имя
Алексей
Мото
YBR 125
немного про паспортные данные ламп и реальность, я поменял все лампы в приборной панеле на светодиоды, и вот держу в руках кучу лампочек, на всех на них написано 12V есть те где 1.7W есть 3W подключаю к лабораторному источнику, и смотрю, они совершенно все кушают 190мА на 13.5V так что потребление что написано и что в реальности... Лампы из китайских поворотников кушают 450мА, а вот родные лампы что стояли с завода в поворотниках кушают аж 750мА. Хотя и на тех и на тех написано 10Вт.

Все это я к чему? потребление надо замерять а не просто складывать написанные буковки... Так например просто сделав приятную красную светодиодную подсветку (см. фото) вместе потребления в 760мА я теперь имею потребление на подстветку приборки ~110мА
20210804_194651.jpg20210804_120253.jpg20210804_114000.jpg
 

Thrash

Мотоциклист
Регистрация
29 Июн 2020
Сообщения
107
Адрес
48
Имя
Андрей
Мото
Yamaha ybr-125
Расчётная мощность на электроприборах для авто, мото исходит от 12 вольт!
Напряжение бортсети немного выше, отсюда и ток выше. Мощность=напряжение*ток
 

kbplug

Интересующийся мото
Регистрация
31 Июл 2021
Сообщения
7
Мото
YBR125
Розповім про останні новини.

Конденсаторів в мене набрано 8000 мкФ (раніше я помилився і написав більшу ємність) 68В.
IMG_20210807_184439.jpg
Я заміряв напругу на конденсаторах при заведеному мотоциклі, напруга не перевищувала 14,2 В, при вимиканні запалювання напруга миттєво зросла до 35В і це на холостих обертах. При вимиканні запалювання відключається регулятор напруги, а генератор по інерції видає елекроенергію і ця енергія кудись повинна дітися. Оце відповідь чому не можна їздити без акумулятора і чому горять комутатори.
IMG_20210807_183850.jpg
 

Ozornik711

Интересующийся мото
Регистрация
18 Апр 2019
Сообщения
12
Мото
Yamaha ybr125
Розповім про останні новини.

Конденсаторів в мене набрано 8000 мкФ (раніше я помилився і написав більшу ємність) 68В.
Посмотреть вложение 14934
Я заміряв напругу на конденсаторах при заведеному мотоциклі, напруга не перевищувала 14,2 В, при вимиканні запалювання напруга миттєво зросла до 35В і це на холостих обертах. При вимиканні запалювання відключається регулятор напруги, а генератор по інерції видає елекроенергію і ця енергія кудись повинна дітися. Оце відповідь чому не можна їздити без акумулятора і чому горять комутатори.
Посмотреть вложение 14933
Вы все правильно измерили, при выключении зажигания отключается пятый провод реле регулятора который контролирует выходное напряжение для исключения разряда аккумулятора через его схему. Для исключения увеличения напряжения в этот момент могу порекомендовать параллельно конденсаторам включить супрессор 1,5 КЕ16СА ( 1,5 кВт 16 в) он работает как пиковый стабилизатор. У меня стоит такой на выходе регулятора.
 

AlexeyMark

Интересующийся мото
Регистрация
7 Авг 2021
Сообщения
5
Имя
Алексей
Мото
YBR125
Приветствую.Появилась неисправность,пропала искра.Первый раз провернешь кикстартер искра есть,сразу проворачиваешь второй,третий...десятый-искры нет.Секунд 10 подождёшь и снова в начале искра есть затем пропадает.При подключённом АКБ та же история.Высоковольтные катушки менял ,ситуация не изменилась.,а вот коммутатор взять исправный оригинал для проверки нет возможности,мотоцикл в деревне.Есть возможность только воткнуть универсальный китайский. Подозрения на коммутатор,т.к. несколько лет не работал тахометр.(какого года мот сейчас нет возможности посмотреть,коммутатор 8ми контактный)
 

Ozornik711

Интересующийся мото
Регистрация
18 Апр 2019
Сообщения
12
Мото
Yamaha ybr125
Вы все правильно измерили, при выключении зажигания отключается пятый провод реле регулятора который контролирует выходное напряжение для исключения разряда аккумулятора через его схему. Для исключения увеличения напряжения в этот момент могу порекомендовать параллельно конденсаторам включить супрессор 1,5 КЕ16СА ( 1,5 кВт 16 в) он работает как пиковый стабилизатор. У меня стоит такой на выходе регулятора.
Хочу предложить, если не предполагается использование аккумулятора то можно будет замкнуть этот провод на замке зажигания и увеличить ёмкость конденсаторов. У меня стоит 33000 мкФ 25 в.
 

messiah

Мотоциклист
Регистрация
12 Июн 2019
Сообщения
60
Адрес
Kiev
Имя
Alexander
Мото
Ybr 125
Я заміряв напругу на конденсаторах при заведеному мотоциклі, напруга не перевищувала 14,2 В, при вимиканні запалювання напруга миттєво зросла до 35В і це на холостих обертах. При вимиканні запалювання відключається регулятор напруги, а генератор по інерції видає елекроенергію і ця енергія кудись повинна дітися. Оце відповідь чому не можна їздити без акумулятора і чому горять комутатори.
Ну вполне может быть что это только у тебя так. У меня подключены доп приборы, напрямую к аккумулятору и если бы там были эти 35 вольт - они бы сгорели (ну один бы точно).
 

kbplug

Интересующийся мото
Регистрация
31 Июл 2021
Сообщения
7
Мото
YBR125
Ozornik711 Спасибо за советы, пока думаю над этими вариантами.
Приветствую.Появилась неисправность,пропала искра.Первый раз провернешь кикстартер искра есть,сразу проворачиваешь второй,третий...десятый-искры нет.Секунд 10 подождёшь и снова в начале искра есть затем пропадает.При подключённом АКБ та же история.Высоковольтные катушки менял ,ситуация не изменилась.,а вот коммутатор взять исправный оригинал для проверки нет возможности,мотоцикл в деревне.Есть возможность только воткнуть универсальный китайский. Подозрения на коммутатор,т.к. несколько лет не работал тахометр.(какого года мот сейчас нет возможности посмотреть,коммутатор 8ми контактный)
У меня такая ситуация была после ремонта комутатора и из плохим акумулятором. Зависание конттроллера, я устранил эту проблему, немного позже опишу детально про ремонт комутатора.
Ну вполне может быть что это только у тебя так. У меня подключены доп приборы, напрямую к аккумулятору и если бы там были эти 35 вольт - они бы сгорели (ну один бы точно).
Акумулятор гасить на себе ці викиди енергії. Цієї енергії не вистачає щоб підняти напругу на акумуляторі, а для заряда конденсаторів вистачає. Поки акумулятор приєднаний проблем немає.
 

AlexeyMark

Интересующийся мото
Регистрация
7 Авг 2021
Сообщения
5
Имя
Алексей
Мото
YBR125
Ozornik711
У меня такая ситуация была после ремонта комутатора и из плохим акумулятором. Зависание конттроллера, я устранил эту проблему, немного позже опишу детально про ремонт комутатора.
ЖДУ!
 

kbplug

Интересующийся мото
Регистрация
31 Июл 2021
Сообщения
7
Мото
YBR125
Узагальню розповідь про ремонт комутатора.

Я так зрозумів, що вихід комутатора із ладу зумовлений перенапругою. Перенапруга виникає тоді коли регулятор напруги не працює, а мотор ще крутиться. Експерименти показали що при вимиканні запалювання навіть на холостому ходу кінетичної енергії генератора вистачає щоб зарядити конденсатори до високої напруги 35В.
Я для експеримента розгазнув і вимкнув ключ, конденсатори різко зарядилися до напруги 72 Вольта, я думаю що можна і більшу напругу видавити.
IMG_20210810_201709.jpg
Акумулятор гасить на себе всі ці викиди енергії і все працює. Якщо по якійсь причині акумулятора немає, або він погано контачить, то викиди цієї енергії можуть спалити комутатор. Ключ в замку відключає і регулятор напруги і комутатор тому теоретично комутатор в момент цього імпульсу повинен бути відключений, але ніхто не знає на яку долю секунди який контакт розімкнеться першим в замку запалювання. Це я пишу щоб підвести до думки що при їзді без акумуляторів також можна легко спалити комутатор і можливо без акумулятора регулятор напруги також нормально не робитиме і напруга стрибатиме вище норми.

Якщо замість акумулятора поставити конденсатори то ми бачимо вище описану ситуацію. Конденсатори заряджаються до значних напруг і потім коли ми вмикаємо запалювання видають імпульс енергії який ні включений регулятор ні лампочки погасити не можуть і згорає комутатор. Запропоновані Ozornik711 вище методи можуть вирішити цю проблему, поки що я ще працюю над цим питанням.

Тепер про ремонт комутатора:
Його треба розібрати по інструкції syura
Весь силікон можна не сковирювати, нас цікавлять контактні точки +5V B1 +V і мікросхема IC1
Тепер при підключеному гарному акумулятору міряємо напруги на цих точках B1 це мінус GND на точці +V повинно бути 12В, а на точці +5V 5 вольт. Якщо 12 вольт є, а 5 вольт немає то ця інструкція саме для такого випадку.
схема_комутатор.jpg
На схемі показана лінія живлення контролера, якщо немає 5 вольт то вийшла із ладу мікрсхема IC1

Марка S-875043BUP-ABBT2x
Документація: https://eu.mouser.com/datasheet/2/360/siis_s_a0001382948_1-2281939.pdf
Це лінійний регулятор напруги він робить із 12 вольт 5 вольт, але в нього ще є функція детектора напруги. Якщо на контролер подавати нестабільну напругу яка може плавати туди сюди то контролер може зависати. У конторллра є нога 8 reset в нормальному стані на неї приходить 5 Вольт через якийсь резистор, якщо цю ногу замкнути на мінус GND то конторлер перезавантжиться. Мікросхема IC1 відслідковує напругу після себе і якщо вона нижча 4,3 вольта замикає 8 ногу контроллера на мінус. Практика показала що це дуже потрібна функція.

Я пропоную замінити цю мікросхему двома:
1) лінійним ругулятором напруги 7805

2) і супервізором живлення MCP121T-475E/TT на 4,3В я не знайшов такої мікросхеми але я пробував на 2,7 (MCP121T-270E/TT) і на 4,75 вольта на обох мікорсхемах комутатор працює і не зависає.

Треба випаяти мікросхему IC1 обведена червоним колом.
01.jpg
І впаяти наші мікросхеми. 7805 впаюється в отвори на платі як на фото.
03.jpg02.jpg
супервізор живлення впаюється на місце мікросхеми IC1. Але впаюється догори ногами, центральна нижня нога паяється на мінус (центральна повздовжня дорожка). Верхня права нога Vin паяється на місце із крапочкою це вхід 5 Вольт. А до верхньої лівої ноги припаюємо тоненьку проволочку і ведемо її на нижню ліву контактну площадку це RESET , ця нога не повинна більше ні до чого торкатися. У цієї мікросхеми вихід із відкритим колектором, вона замикає цю ногу на мінус. Ще раз наголошую що мікросхема перевернута догори ногами, маркування знаходиться знизу. Ножки до контактних площадок я не підгинав, а притуляв тоненьку проволочку і запаював оловом.
Ліва верхня нога висить в повітрі.
04.jpg2021-08-11-09-48-47-117.jpg
Якщо впаяти саму 7805 а супервізор не впаювати то мотоцикл працюватиме лише з гарним акумулятором, якщо акумулятор вже буде не дуже свіжий і стрілка тахометра стрибає то мотор заводитися не буде. Це перевірино на практиці.

Я все зробив як описано і в мене все працює. Виходить швидкодії контролера вистачає щоб зависнути, резетнутися видати іскру і знову зависнути. Навіть конденсатори не можуть згладжувати напругу щоб контролер не зависав.

В мене поки що все по цьому питанню.
 

syura

Интересующийся мото
Регистрация
17 Апр 2020
Сообщения
19
Мото
YBR125
kbplug, отличная работа!
Честно сказать, не искал даташит на оригинальный регулятор и не предполагал, что он имеет выход с детектированием необходимо уровня напряжения. Учитывая, что я впаял выход линейного в тестовый пин +5V, предположу, что вход reset у микроконтроллера висит в воздухе или подтянут к плюсу чем то еще. Хм... ну походу будет пропадать искра, если аккумулятор сильно разрядится... очень очень сильно разрядится.

Про низкое предельное входное напряжение 15В у 1117 подмечено верно. Почему то не обратил внимание, когда впаивал. 7805 в этом плане лучше.

Идея как побороть всплески при выключении зажигания, используя конденсаторы вместо аккумулятора.
Если регулятор продолжает работать, пока замок зажигания подает напряжение в бортовую сеть, то можно глушить двигатель только замыканием kill-switch на коммутаторе. Сделать перемычку на регуляторе или на замке зажигания, как на рисунке ниже.
1628708474662.png
 

ybr_pnz

Мотоциклист
Регистрация
11 Июн 2020
Сообщения
106
Мото
ybr125
Сверху