А починалося все так ) Оце на початку грудня, вперше напевно за цей рік мені перепало 3 вихідних дня ПІДРЯД. З того часу, як я приїхав сюди вдруге, в середині вересня, здається я ще жодного разу не виїжджав за межі Аккри („дякую” Кіндлу))))))), тому я так подумав, що невідомо коли ще така кількість вихідних на мене звалиться наступного разу і таки точно треба кудись поїхати.
Спитався в колеги (вона маніячка по поїздкам і завжди все знає))), то вона порадила Mole National Park. Каже, там слони і сафарі і взагалі це хрін зна де на півночі, туди далеко їхати через всю країну, буде цікаво ) Насправді оце майже вся інформація, яку я знав перед тим як їхати. Ще я знав, що це десь поблизу міста Тамале („поблизу” – виявилося 100 км). І ще я сходив в аеропорту в таку будку, де по ідеї мали б давати інформацію про готелі в країні. Мені дали 3 назви готелів з телефонами, я зрадів і заспокоївся ) Принаймні буду мати де зупинитися, а як добратися до самого заповідника – розпитаю на місці.
Мої вихідні припали на суботу, неділю і понеділок. Плюс до того всього у вівторок на роботу мені аж на 4 „після обіду”. Тобто виходить, що в мене аж 3 з половиною дні. Це круто 
Ще на роботі я розпитав у своїх „дебілів” як мені їхати в то Тамале. Один з них виявився родом з півночі країни і в нього в Тамале живе брат. Він дав мені його телефонний номер. Ну взагалі круто, можна їхати і нічого не боятися 
Лишалися тільки невеличкі проблеми з плануванням. Мій перший вихідний день – це субота. А в суботу вранці в мене уроки французької. Їх в принципі можна похєрити, але я і так останнім часом вчився на так багато як би хотілося, тому вирішую, що вранці ще „відбуду” французьку, а вже в обід поїду.
Потім ще зясувалося, що в суботу також вихідний мій колега по роботі - Ілля. А ми з ним давно домовлялися, що в перший же наш „спільний” вихідний навідаємося в один корейський ресторанчик і основатєльно розпробуємо корейську горілку під корейську же закуску 
Вобшем ідея їхати в суботу накрилася мідним тазом. Ну і ладно, поїду в неділю вранці.
Субота пройшла прекрасно ) Довго спав (попередній тиждень на роботі був просто божевільний, 2 відмінених і потім перенесених рейси, нічні зміни по більше ніж 12 годин і купа всього іншого), потім французька, потім знову спав, потім корейський кабак )) Прийшов я додому пізно і „втомлений” відпочинком ))
Не зважаючи на все, встав я як і планував – година 5 ранку. Швиденько зібрався і поїхав на Nkrumah Circle. Там поблизу є автостанція, звідки, як мені сказали, відправляються автобуси на Тамале. Їхати до автостанції я вирішив на місцевих маршрутках – тро-тро. Частково – бо це прикольно (якщо не забагато), а частково через гроші. Бо таксі би коштувало доларів 10, а на тро-тро я добрався туди (з двома пересадками) за той самий час (бо так само, як і таксі стояв би в заторах) і приблизно за 60 центів.
Коли я висадився на автостанції, була десь 7 ранку. Відразу спитався про автобуси на Тамале. Мені сказали, що це far away і показали на якусь будівлю з червоним дахом і сказали іти туди. Це зайняло добрих 20 хв, бо будівля виявилася далеко. Ще фігня виявилася в тому, що найближчий автобус на Тамале виявляється відправляється в 12 дня. Тобто більше ніж через 4 години. В голову відразу прийшла підступна думка, що можна нафіг то сафарі, не буду я 2 години на жарі чекати автобуса. Але цю думку я прогнав і пішов шукати альтернативні способи добратися до Тамале.
Спитався в таксистів чи є ще в Аккрі місця, звідки відправляються автобуси на північ. Виявляється є і ще й не дуже далеко, за 3 долари вони мене туди відвезуть. Ладно, їдемо. Ця „інша” автостанція виявилася дійсно не далеко. Якби я знав де вона є, то більше 1 долара той сраний таксист би від мене не отримав. А позитив виявився в тому, що прямо посеред тої автостанції там стояв великий і красівий автобус, на якому було великими буквами написано „Тамале”. Круто. Не круто тільки те, що навколо того автобуса вже стояв великий натовп з сумками. Я пішов в касу, де мені сказали, що всі квитки вже продали і наступний автобус буде в 1 годині дня. Ну, думаю, все, поїхав я додому спати. Буде моє сафарі колись іншим разом. Але касирша потім ще сказала, щоб я пішов поговорив з водієм, бо „всяке буває”, може і вдасться знайти місце ))) Що я і зробив. Як це не дивно, місце знайшлося, та ще й біля вікна. А от що дивно – нічого переплачувати чи давати хабаря мені не треба було. Просто прийшов до водія і спитав – місця є? Він каже – є. Продав мені квитки за номіналом (20 доларів за 800 км), я всівся на своє місце і подорож почалася 
Автобус виявився далеко не найгіршим в плані комфорту. Десь приблизно як економ-клас в літаку. Кондиціонер, телевізор (правда краще би телевізора не було). В мене булу думка, що може мені доведеться їхати в салоні з свинями-козами-вівцями-курами, але нічого подібного. Публіка була звичайно не надто аристократична, але якогось дискомфорту я не почував. Водій сказав, що їхати ми будемо від 10 до 12 годин. Це значить, що в Тамале я буду десь о 8 вечора, що вже доволі пізно за місцевими мірками. Я вирішив спочатку трохи подрімати, щоб з організму вивітрилися залишки вчорашньої корейської горілки, а потім вже дзвонити в готель, резервувати номер і планувати як добратися до заповідника.
Через пару годин я поліз з телефону в інтернет читати де ж цей національний парк знаходиться і в якому готелі краще зупинитися. Тут відразу натрапив на неприємні новини. По-перше, від Тамале до національного парку їхати ще 100 км. По-друге їдуть туди всього кілька автобусів, на які квитки треба купувати заздалегідь, бо автобусів мало, а людей, які хочуть їхати – багато )) Ще виявляється, що сафарі в тому парку 2 рази в день – зранку і ввечері. На ранкове я не потрапляю вже ніяк (бо після 8 вечора в той парк нічого не їде), тому треба старатися попасти на вечірнє. Відповідно ночувати в тому ж парку, відповідно вже в вівторок вранці якимось чином старатися добратися назад в Тамале і ще якимось чином прилетіти в Аккру, та ще й так, щоб на 16.00 встигнути на роботу. Вобшем трохи складнощі в плануванні.
Вся ця сукупність складнощів в плануванні визначила готель, в який мені їхати. В одному з відгуків прочитав, що готель African dream хоч і дорогий, зате там неймовірно гостинні господарі і допомагають всім чим можуть. Господарі там – подружня пара з Швейцарії. Це також здалося мені добрим знаком, бо щось подібне я вже мав, коли їздив на схід Гани на водопади. Там готель тримала також літня подружня пара з Німеччини і все там було організовано на стотисячпіццот порядків краще, ніж в аналогах з ганськими власниками.
Останні години їзди був зайнятий спробами досягнути нірвани і відгородитися від навколишнього світу під супровід нігерійських фільмів, які щедро крутили по автобусному телевізору. Я загалом доволі терпляча людина, але нігерійські фільми – це особливий спосіб тортурувати людей і робити з них диких звірів здатних на вбивство (((((
Але все на світі рано чи пізно закінчується. Закінчились і нігерійські фільми і ми приїхали в Тамале акуратно в 8 годині вечора. Перший же таксист думав заробити на мені купу грошей, але він недооцінив вплив нігерійських фільмів на мою психіку і на мою здатність любити людство. Торгувалися ми жорстко і жорстоко. Я чуть не навернув його по голові, коли на моє „Man, 4 ghana cedis – are you going or not?” - він почав скаржитися „you don’t have to talk to me like that”. Не знаю, може зараз це виглядає по-дурному з мого боку – злитися на це, але тоді я готовий був його просто задушити 
Готель African dream виявився за містом. По дорозі я трохи охолов (таксист все-таки погодився везти мене за 4 ганські тугрики) і ми завели з водієм куртуазну бесіду. Він зізнався мені, що давно мріє поступити в армію, бо там великі зарплати, та ще й годують. Але треба мати великий блат і просто так в армію не беруть. Так неспішно розмовляючи ми доїхати до готелю.
Відгуки в інтернеті не брехали. Господар закладу дійсно близько до серця прийняв всі мої проблеми з плануванням і добиранням до заповідника. Я йому просто сказав, коли мені треба потрапити туди і коли мені треба повернутися в Аккру. Він відразу почав дзвонити купі людей, взнавати графік руху автобусів на Ларабанга – так називається село, яке поруч з національним парком. Також він видзвонив когось, хто знав розклад всіх авіарейсів з Тамале до Аккри.
Десь за пів години таких телефонних дзвінків мій графік почав вимальовуватися. Зараз (це неділя вечір) я лягаю спати, встаю завтра (в понеділок) в 3.15 ранку, їдемо (господар готелю на власній машині мене везе, при чому БЕЗПЛАТНО) на автостанцію, щоб купити квиток на автобус, який відправляється в 6 ранку. Паралельно відправляються мої дані якомусь товаришу хазяїна, який завтра забронює мені квитки на вівторок на літак до Аккри. Літак сідає в Аккрі за годину до того, як мені треба бути на роботі і я якраз встигну зїздити додому побритися і вдягнути штани-сорочку ))) Приїжджаю я в то Ларабанга в понеділок десь в 9 ранку. На таксі або на мотоциклі (мене це порадувало))))) мене везуть в заповідник. Там обідаю-відпочиваю до 4 години дня. Потім сафарі, потім вечеря і спати. У вівторок сідаю в 4 ранку на автобус з заповідника до Тамале. Мій рейс до Аккри в 1 годині дня. Такий план 
Наступного дня в 4 ранку ми виїхали з готелю на автостанцію. Господар ще раз мене приємно здивував, бо на середині дороги розвернувся і поїхав назад в готель. Виявилося, що оскільки на сніданок я не потрапляю, а він входить у вартість проживання (70 доларів за добу), то він приготував мені сандвічі на дорогу ))) Може десь в Європі-Америці це і нормально, але тут, на майже на перетині грінвіча і екватора, така турбота про клієнта дивує неймовірно 
На автостанції вже виявилося купа народу. Це при тому що було буквально кілька хвилин після 4 ранку, ще темно. Квитки на перший ранішній автобус вже розкупили. Але добре, що наступний автобус відправляється майже відразу за перший і на нього ще лишилося пару квитків. Повторю, щоб ви зрозуміли масштаб )))) – в 4.15 ранку на „другий” автобус о 6 ранку (всього в автобус влазить 60 людей) лишається 5 непроданих квитків. Ці квитки буквально видирають з рук люди, які стояли після мене в черзі.
Ці 2 години до відправлення автобусу на Ларабангу я протусувався на автостанції, слухаючи „аллаааааааху-акбар” з маленьких мінаретів навколо. Принципова різниця півночі і півдня Гани – релігійна. На півночі майже немає церков, одні мечеті. І ще цікаво, що нема великих мечетей (так само як і на півдні переважно маленькі церкви). Зате мечетей багато і майже всі вони різні.
Автобус (на нього в Гані кажуть Metro-bus) виявився з жорсткими і вузькими сидіннями і взагалі про комфорт не йшлося. Біля мене всівся дядечко в зимовій куртці і шапці (до речі вночі на півночі Гани просто рай ))) не жарко))) і цей дядечко відразу почав мене розпитувати куди я їду і нащо. В кінці він пообіцяв сказати мені, коли буде ця Ларабанга, бо він з неї родом і взагалі знає все навколо як свої 5 пальців.
Асфальтована дорога закінчилася практично відразу за Тамале. Грунтовка була не найгірша, але все одно трясло немилосердно. За кілька днів перед цим по дорозі проїхав грейдер, який „порівняв” великі ями, зате понароблював купу маленьких. Тому трясло не сильно, зате постійно ))
Десь посередині дороги, біля якогось села ми несподівано зупинилися. Кондуктор сказав, що „в нього є інформація”, що далі їхати небезпечно, можуть пограбувати. Тому ми оце будемо тут стояти або поки в попутному напрямку не поїде поліція (і ми впадемо їм на хвіст), або поки з зустрічного напрямку хтось не приїде і не скаже чи безпечно їхати чи ні.
На перший погляд мені ці здалося якимось „розводом”… Але всі інші пасажири не протестували, а тихенько розбрелися навколо автобуса. Я пробував розпитати кондуктора скільки ми оце так можемо стояти, але він відморожувався і казав, що нічого не знає. Але вже хвилин через 15 нас обігнав інший автобус – який відправився з Тамале перед нами, але ми його обігнали по дорозі. Наш водій сказав, що можна їхати. Така логіка мені не дуже зрозуміла – бо все одно ми не дочекалися ні когось з зустрічного напрямку, щоб сказали, що попереду все спокійно, ні озброєного поліцейського в нас також не зявилося… Може в Гані такі традиції, що грабують тільки коли автобус один, а коли два – то вже не грабують, не знаю… ))
Як би там не було, доїхали ми до Лагабанги без особливих пригод ) (тут варто зробити „ліричний відступ”. Як пізніше виявилося, на півночі Гани в ці дні було дійсно не спокійно. Буквально вчора мені потрапила до рук місцева „центральна” газета, де на першій сторінці була новина, що кілька днів тому (оце якраз коли я був на півночі) якісь загони, як вони пишуть “агресивної молоді” вбили щонайменше 12 людей з якогось племені; ще скількись там поранені, нападників шукають, але поки не знайшли і не заарештували нікого). Вобшем Гана – країна спокійна і тиха, це вам не Нігерія, але всякому спокою є межа, часом і тут якась фігня стається )
В Ларабанзі на нас (я + ще двоє дівчат, ми їхали в одному автобусі і вони також прямували в заповідник) відразу накинулися таксисти. Ахрєнєвші в капец ((((( Прямо біля знаку „до заповідника – 6 км) вони заломили з нас ціну по 5 седі (3,75 долари) з кожного і відмазувалися якось хєрнею, що „тут так прийнято”, і не вони такі ціни визначають і т.д. і т.п… Уроди….Цю битву з таксистами ми програли, погодившись на їхні умови. Хоча невеличку моральну перемогу ми отримали ))) До нас в машину хотіли підсадити місцевого tourist advisor’а (який найбільше впирався в ціну 5 седі з людини), щоб ми його довезли до заповідника, бо йому також туди треба ) Ми сказали, що якщо ціна “5 седі з людини”, то хай він також платить, як і ми, 5 седі і тільки тоді він може сісти до нас в машину, мудак…. Платити він відмовився і ми поїхали ))
До заповідника дійсно виявилося кілометрів 5-6. Прямо біля ресепшену там такий облаштований майданчик, де пасеться парочка смішних кликастих свиней з мультфільму Lion King Потворки ржачні до неможливості )) Смішно чавкають і людей не бояться ) Сама будівля знаходиться ніби на горі, а внизу простягаються власне ліси і поля заповідника.
І тут я вперше побачив слонів ) Їх було штуки 4-5, вони спокійно паслися, а навколо них намотували круги кільки антилоп. Сфотографувати це все на просту цифрову мильничку то майже неможливо, але і не обов’язково ) Ця картинка і зараз перед очима і без фотографій 
Я поселився в „гуртожитку” (12 доларів за ніч) і коли виходив з кімнати, то натрапив на групу учнів, яких привезли в заповідник на екскурсію. Останнім йшов озброєний гід. Я спитав в нього чи можна приєднатися – він дозволив. Так почалося моє „піше сафарі” ))
Ладно, в мене перекур, десь потім допишу )))